הרב נויגרשל: "שכחנו שאנחנו בגלות"

אסתי פלד No Comments on הרב נויגרשל: "שכחנו שאנחנו בגלות"

הרב מרדכי נויגרשל בשיחה עם מגיש המהדורה המרכזית: "וכי אם תהיה רפורמה, לא נצא להפגנות נגד בית המשפט? הרי זה לא בית המשפט שאנחנו מתפללים עליו בכל מקרה"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב מרדכי נויגרשל, שוחח הערב (רביעי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על מקומו של הציבור החרדי בסערת הרפורמה המשפטית והמחאות ברחובות. "ידוע שתמיד כשיש מלחמה, לא משנה מי מנצח, היהודים מפסידים", פתח הרב נויגרשל. "ברגע שיש מאבק בין קבוצות שונות בעם זה תמיד יחזור אלינו. אנחנו צריכים להתעלם מזה. לא צריך לצאת לפניהם בחנופה וגם לא מחאות ובוודאי שלא עצרת תפילה בעד הרפורמה בתל אביב. אבל אנחנו לא תמיד שולטים על כל מי שמתיימר לייצג את הציבור החרדי. אנחנו צריכים להתעלם. הם רוצים לצעוד בבני ברק? שיצעדו".

"שואלים אותי מדוע איננו יוצאים בעד הרפורמה", הוסיף המרצה ואיש ההשקפה. "וכי אם תהיה רפורמה, לא נצא להפגנות נגד בית המשפט? הרי זה לא בית המשפט שאנחנו מתפללים עליו בכל מקרה".

לדבריו "הציבור שלנו שוכח כל מיני דברים, קודם כל שאנחנו בגלות וגם שהממשלה הזו מלכתחילה, עקב כל מיני מינויים שאינני רוצה להרחיב עליהם – נועדה להיות נעדרת סיעתא דשמיא. אנחנו צריכים לעמוד על המשמר בשקט על הנושאים החשובים לנו בלבד".

עם זאת, הוסיף הרב נויגרשל: "יש לנו רק רווח אחד מכל זה, שפתאום רואים שהאנשים שרוממות הדמוקרטיה בגרונם – הדמוקרטיה לא באמת מעניינת אותם ושסרבנות לגיוס זה לא כל כך נורא".



0 תגובות